نمایندگی فروش کولرگازی اسپلیت تراست در شیراز-عظیمی


مجموعه قطعات برج خنک کننده

الکتروموتور برج خنک کننده : الکتروموتور انرژی الکتریکی را به انرژی دورانی تبدیل می کند و موجب به چرخش درآمدن پروانه می شود. الکتروموتور یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده است که باید کاملا عایق باشد و در مقابل نور خورشید و شرایط آب و هوایی نامناسب مقاوم باشد. در موارد استفاده معمولی از الکتروموتور کلاس F با درجه حفاظتی IP55 استفاده می شود و در موارد خاص IP66 مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام وصل کابل حتما باید از گلند کابل استفاده کرد تا آب به موازات کابل وارد جعبه تقسیم الکتروموتور نشود که موجب سوختن الکتروموتور برج خنک کننده می گردد.


فن برج خنک کننده : قطعه ای است که با دوران موجب به جریان انداختن هوا درون برج خنک کننده می شود ، پروانه می تواند به صورت محوری و یا سانتریفیوژ باشد. این قطعه برای ایجاد جریان هوا با دبی و فشار استاتیکی مشخص در درون دستگاه برج خنک کننده به کار می رود. فن یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات برج خنک کننده می باشد که عملکرد دستگاه به شدت به آن وابسته می باشد. فن برج خنک کننده باید سبک باشد تا نیروی محرکه کمتری برای به دوران درآوردن آن لازم باشد و همچنین مقاومت کافی در برابر تنش و خستگی داشته باشد به صورت متداول از استیل ، آلومینیوم ، فایبرگلاس و یا پلاستیک می سازند. 


سیستم کاهش دور تسمه ای برج خنک کننده یا گیربکس برج خنک کننده : به دلیل سرعت بالای دوران شفت الکتروموتور و عدم امکان انتقال آن به پروانه باید با مکانیزمی دور الکتروموتور را کاهش و به پروانه منتقل نمود. این عمل به وسیله گیربکس که شامل چرخدنده های بزرگ و کوچک می باشد و یا سیستم کاهش دور که شامل پولی های بزرگ و کوچک می باشد تأمین می گردد. این هم یکی دیگر از قطعات برج خنک کننده می باشد.


فن استک برج خنک کننده : قطعه ای از قطعات برج خنک کننده نقش هدایت مسیر جریان هوا و محافظت از پروانه و جریان هوای ورودی را دارد. فن استک مانند دودکش در بالای برج خنک کننده قرار میگیرد و به جریان هوای خروجی نظم بخشیده و از عملکرد فن محافظت می کند. فن استک برج خنک کننده با نام های تنوره فن و یا فن رینگ نیز نامیده می شود. طراحی فن استک باید به نحوی باشد که اصطحکاک و اتلاف انرژی را به حداقل برساند و سرعت و فشار هوا را کنترل نماید. معمولا فن استک یا فن رینگ از جنس فایبرگلاس ساخته می شود که با ابعاد دقیق قابل ساخت است و بسیار سبک می باشد.


گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.