فروش کولر گازی اسپلیت با کیفیت در شیراز

 

آیا کولرهای اسپلیت اینورتر واقعا کم مصرف هستند؟

کولر های گازی یا اسپلیت های اینورتر دار (inverter)، با توانایی راه اندازی آرام دور کمپرسور یا موتور کولرگازی و اسپلیت دارای کمترین مصرف برق و با گرید انرژی A می باشند. بدیهی است کولرهای گازی اسپلیت گرید B نسبت به گرید A دارای مصرف برق بیشتری بوده اما در هر حال از کولرهای گازی معمولی کم مصرف ترند. البته ناگفته نماند، تبلیغاتی که شرکت های وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی.

 

به منظور کاهش موثر مصرف برق کولر گازی و اسپلیت، همیشه دمای آنرا روی 25 درجه سانتیگراد تنظیم نمائید. این عمل باعث خاموش شدن متناوب کمپرسور دستگاه و کاهش هزینه برق مصرفی شما می گردد. تنظیم دمای اسپلیت یا کولر گازی روی عدد 25 درجه ضمن تامین شرایط هوای مطلوب و مورد نظر شما، بعنوان موثرترین راهکار در کاهش مصرف و هزینه برق دستگاه در تمامی انواع کولر های گازی و اسپلیت ها مورد قبول کارشناسان قرار دارد


داغ شدن کمپرسور کولر گازی

سوختگی نقطه ای تنها روی سیم پیچ موتور کمپرسور اتفاق می افتد  و این به دلیل اتصال کوتاه در این نقطه است هر چند همین موضوع هم به راحتی کمپرسور را از کار می اندازد. معمولا اگر زود عیب تشخیص داده شود دلیل داغ شدن کمپرسور کولر گازی همین است.  برای مرتفع شدن این عیب به یاد داشته باشید که کولر را باید فورا خاموش کنید  تا سوختگی کلی تر نشود و جاهای دیگر کولر نیز سالم بماند.

تعمیرکار کولر گازی در این حالت سیم پیچ کمپرسور را عوض می کند  و سپس روغن آن را تعویض  و فیلتر درایر را هم تعویض و راه اندازی می کند. سپس یک روز باید کولر کار کند و دوباره روغن کمپرسور و میزان اسیدیته ان باید بررسی شود.

تجربه نشان می دهد که نوع سوختگی شدید در کمپرسور کولر های گازی بیشتر اتفاق می افتد . این به دو دلیل است. اول اینکه کاربر خیلی دیر متوجه مشکل می شود و دوم اینکه حرارت فوق العاده زیاد قسمت زیادی از سیم پیچ کمپرسور را می سوزاند که یان به مدار تبرید و سایر تجهیزات کولر گازی هم آسیب می زند.

هر گاه در اطراف کمپرسور و حتی پنل  کولر گازی نشانه هایی از دوده  دیدید بدانید که این دوده به دلیل سوختن و  اسیدی شدن  موتور کمپرسور می باشد. به دلیل حالت اسیدی برای هر چه کمتر شدن آسیب ها باید فورا با کارشناسان تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

برای تعمیر موتور کمپرسور کولر گازی که بصورت شدید سوخته است باید ابتدا در مدار مکش کمپرسور و بعد از اواپراتور یک فیلتر مکش قرار داده شود. هر چند امروزه اغلب کولر های گازی بصورت پیش فرض در ساختشان این فیلتر تعبیه شده است.

کمپرسور حیاتی ترین قسمت کولر گازی می باشد که البته تنها در کولر های گازی کاربرد ندارد. انواع کمپرسور در قطعات برقی و مصرفی خانه ها و صنعت دیده می شود که هر یک توان و تفاوت های زیادی با هم دارند.

کمپرسور را هیچ فرد عادی ای نمی تواند تعمیر کند زیرا هم بسیار تخصصی است و هم اینکه ممکن است در هنگام تعمیر کمپرسور کولر گازی مشکل را دو چندان کند.





جهت کسب اطلاعات بیشتر با گمشاورین گروه تاسیساتی یزد تهویه تماس حال فرمائید

مشاور فروش:09175956588  پناهی     

  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4

     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1

 شماره ثابت خدمات     07138380677


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.